Saltenkaursell 11 - Sørfold (20.08.2019)
Kategori: Konkurranse
Distanse: 7.24 km
Tid: 54:20
Gj.sn. HR: 164
Maksimum HR: 176
Ikke helt frisk og litt vondt i låret, så planen var å løpe relativt fort, men kontrollert og orientere perfekt.

Starter greit til 1, men mister litt kartkontakt etter bekken. Løper så veldig bra til 2 og 3. Til 4 vurderer jeg en enklere høyrebue, men bestemmer meg for att rett på er morsommere. Tar det veldig rolig til 5 med 90 høydemeter

Forenkler fint til 6 og skal bare følge hyllen inn til posten. Men løper rett forbi den uten å kaste et blikk til høyre, tror så at kollen som skal være rett etter posten er den som ligger 300 m lenger fram og løper dit. Skjønner at jeg har løpt for langt, leser meg inn og må løpe tilbake. Taper over 2:30 på strekket

Til 7 var planen en svak venstrebue og forenkle fram til stiene. Havner for langt høyre, men gjennomfører fint og holder bra fart nedover. Litt nøling inn i posten. Til 8 drar jeg litt mye ned og må klatre opp igjen ved stupet før posten. Taper ca 10 sek på det

Bruker stiene for å lettere ta høyde til 9. Vet ikke om det var så lurt

Løper ganske rolig opp bakkene til 10 med litt nøling inn mot posten. Men vinner strekket klart, så de andre kan ikke ha løpt optimalt.

Veldig morsomt downhillstrekk til 11. Sving i starten for å unngå en bratt kant. Etter det er det veldig fint og går fort nedover i stort sett myr. Litt rustent teknisk i nedoverløpinga. Forenkler også ok til 12, men føles ikke helt optimalt. "Jogger" innspurten.

Morsomt løp i fint terreng. Noen tunge motbakkestrekk, men resten var veldig gøy. Får håpe beina blir litt bedre til NNM...

Blir slått av Jacob med litt mer enn det jeg bommer på 6. Ellers har vi løpt veldig jevnt
Vis kommentarer (0)

Saltenkaursell 11 - Sørfold (20.08.2019) Saltenkaursell 11 - Sørfold (20.08.2019)